mandag 12. mars 2018

Tjelden ble første vårtegn på Skatval


Tjeld


Havørn ungfugl 1


Havørn ungfugl 2


Åpen bekk


Vingefjæra


Skjervold


Dompap hann


Flaggspett hann (Bilde 8 - 9)





Kjøttmeis


Blåmeis


Dompap hunn


Rådyr (Bilde 13 - 15)







Sist søndag kom endelig "våren" til Skatval, i alle fall et ørlite vårtegn.
Den første tjelden satt på en stor stein langt ute i fjæra
da jeg tok turen til Vingestranda tidlig om morgenen.

Søndag ble en flott "vinterdag",
med mye sol og snø helt ned i fjæresteinene.

Et par av havørn og en ungfugl fikk jeg også sett ved Vinge,
Både ungfuglen og en annen ungfugl av havørn
og som fløy over vår eiendom Dregsetsve,
fikk jeg tatt noen bilder av.

Ved foringa på egen eiendom skinte også sola!
Dermed ble det noen solbilder av de mange småfuglene.

Mest fornøyd ble jeg likevel med bildet av dompap hunnen.
Der stod fargene omkring godt i stil med fargetonene på dompapen.

Jeg tar også med tre bilder av rådyr som jeg fikk noen bilder av den siste uka.
Mest fornøyd ble jeg med de tre i bare hvite omgivelser.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar